تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ماجرای نماد عجیب کمپین انتخاباتی جهانگیری چیست؟ | یک عضو ستاد: نقطه ویرگول به معنی امید بعد از ناامیدی است

روز گذشته اسحاق جهانگیری از نماد و شعار اصلی کمپین انتخاباتی خود رونمایی کرد.

اسحاق جهانگیری

رویداد۲۴ | لیلا فرهادی:  نتایج تایید صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری هنوز اعلام نشده، اما جهانگیری به همراه عباس آخوندی و مسعود پزشکیان، سه کاندیدای اصلی جبهه اصلاحات در انتخابات هشتم تیرماهند. بر اساس آنچه در توییتر رسمی جهانگیری منتشر شده، نشانه نگارشی «نقطه ویرگول» با شعار «این یک قرار جدید است» به عنوان نماد‌ کمپین این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شده است.

در تعریف نشانه گذاری نگارشی، نقطه ویرگول به معنای مکث کوتاه، طولانی‌تر از ویرگول و کوتاه‌تر از نقطه است که کاربرد آن پس از جمله‌های کاملا غیر مستقل، تفکیک عبارت‌های مختلف جمله طولانی و جدا کردن ارکان فهرست است. رویداد۲۴ درباره علت انتخاب این نشانه به عنوان نماد کمپین با یکی از اعضای ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری گفتگو کرده است. این عضو ستاد در توضیح نماد نقطه ویرگول آن را نماد عدم توقف خوانده است.


بیشتر بخوانید:

آذر منصوری: زیر بار کاندیدای نیابتی نمی‌رویم | در جبهه اصلاحات ایران، صحبتی از لاریجانی نشده است

چپ، راست، کارگزار | آیا اصلاح‌طلبان ایدئولوژی سیاسی مشخصی دارند؟


نماد انتخاباتی جهانگیری چیست؟ | نقطه ویرگول درون دکمه پاور

به گفته اعضای ستاد جهانگیری، نقطه ویرگول در واقع نماد شروع دوباره است. به معنی آغاز، پس از مکث طولانی است؛ به معنی حرکت در شرایطی است که نا امیدی بر آن حاکم شده است.

یکی از اعضای ستاد انتخابات جهانگیر گفته: پیام بکار گیری این نماد این بود که در شرایطی که همه می‌گویند چه فایده‌ای دارد رای بدهیم یا اگر بیاییم رد صلاحیت می‌شویم یا وقتی امید به آینده کم است، بگوییم همچنان می‌شود رو به جلو حرکت کرد، امید داشت و تغییر ایجاد کرد.

او گفته: این نماد و پیام در شرایط ناامیدی، پیام امید به تغییر به نفع مردم را مخابره می‌کند.

این عضو ستاد بخش دیگری از نماد کمپین انتخاباتی جهانگیری را توضیح داده و گفته دایره ناقص دور نشانه نقطه ویرگول هم نماد «دکمه پاور» است.

او گفته: این نماد که گویی دکمه روشن پاور یک دستگاه الکترونیکی است، پیام روشن بودن و ادامه دادن با قدرت را می‌رساند.

این عضو ستاد می‌گوید: هر فردی گذشته‌ای دارد و نباید منکر گذشته‌مان باشیم. باید این گذشته را بپذیریم و مسیر‌های نادرست را اصلاح کنیم. برای همین از قرار جدید حرف میزنیم؛ قراری که بر مبنای اجماع‌سازی است. آقای جهانگیری رفتار سینوسی در دوران مدیریتی اش نداشته است نه خیلی تند بوده نه کند. به یک هویت گفتمانی اعتقاد داشته و آن را دنبال کرده است. به چالش‌ها و خطا‌های سابق مسلط است و برای آن راه حل دارد و نیرو‌های کارآمد را میشناسد.

او می‌گوید: برای همین در این شعار انتخاباتی گفته ایم با ذینفعان یک قرار جدید گذاشته ایم و می‌خواهیم با کمک همه شما هم گذشته را اصلاح کنیم، هم مسائل پیش رو را حل کنیم. قرار جدید یک نگاه به آینده دارد. اینکه با پذیرش گذشته به دنبال ساختن امروز و فردای بهترم.

این عضو ستاد تاکید کرده هدف از انتخاب این شعار این است که ما می‌پذیریم که مردم دلخورند. می‌پذیریم که پیش از این هم با مردم قرار‌هایی داشتیم، اما کامل آن را انجام ندادیم. با پذیرش این وضعیت قرار جدید می‌گذاریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما